Innowacja pedagogiczna w klasie III d w Szkole Podstawowej Nr 21 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Białymstoku prowadzona przez Halinę Wencel - nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej

Szukaj na tym blogu

środa, 28 lutego 2018

Dzień Kota


"Mimo że koty zwykle chadzają własnymi ścieżkami, nad wyraz często spotykają na nich na ssaki z gatunku homo sapiens. Człowiek rozumny udomowił wąsatego czworonoga prawie 10 tysięcy lat temu, ale dopiero w 1990 roku we Włoszech koty doczekały się swojego międzynarodowego święta. W Polsce pierwsze obchody miały miejsce w 2006 roku. Dzień Kota to jednak nie tylko oddanie hołdu najpopularniejszemu zwierzęciu domowemu na świecie, ale również inicjatywa mająca na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problem bezdomnych i głodujących kotów, które nieraz wiodą iście pieskie życie. W Polsce jest około 17 tysięcy bezdomnych kotów. Akcje charytatywne prowadzą schroniska oraz rozmaite organizacje na rzecz zwierząt."

Źródło: https://www.kalbi.pl/dzien-kota


Uczniowie klasy III d bardzo lubią koty. Dlatego też poświęciły jeden ze swoich projektów na zabawę kota z myszką. W projekcie "Kot goni mysz" myszka chce zjeść czipsy serowe pilnie strzeżone przez kotka. I mimo, że dzieci dały jej większą szansę do zdobycia smakołyku poprzez większą liczbę kroków w skrypcie, kotek często jest szybszy. Ale bez obawy, nie zrobi jej krzywdy.



Nie byłoby oczywiście Dnia Kota bez Ozobota :)
Ozokoty są kolorowe, zabawne i świecą kolorowym światełkiem na końcu ogonka.















7 komentarzy:

  1. Super kotki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można gdzieś znaleźć takiego kotka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujące podejście do kotów i muszę powiedzieć, iż ja dlatego je cenię. Pasuje mi również wiedza o rasach kociaków https://abc-kot.pl/rasy-kotow/ ponieważ wiem, iż jest ich bardzo dużo. W końcu kto z nas nie lubi takich słodkich kociaków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiedziałam że jest coś takiego jak dzień kota, ale faktycznie jeśli jest to muszę zacząć go obchodzić. Tym bardziej, że mam kociaka w swoim domu i jest mu chyba u mnie dobrze. Bardzo podoba mu się jak biorę furminator https://sklep.germapol.pl/pl/furminatory-dla-kota.html i wtedy zaczynam go dokładnie wyczesywać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem wszystkie kociaki są bardzo fajne i ja większość z nich uwielbiam. Mimo wszystko na ten moment pozostała mi w pamięci rasa kociaka bengalskiego https://abc-kot.pl/kot-bengalski/ która jak widzę, wygląda bardzo fajnie. Moim zdaniem to będzie następny kot którego przygarnę do siebie do mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uważam, że koty jako pupile są bardzo przyjacielskie. Tym bardziej, że ja również mam u siebie fajnego kota. Strasznie podoba mi się to co przedstawiono w https://koty24.pl/mam-kota,ac415/jak-czesac-kota,4182 i moim zdaniem, faktycznie tak jest często. Tym bardziej, że kotki są całkiem popularnym zwierzęciem domowym.

    OdpowiedzUsuń